Çok özel bir mülk olan yalıların pazarlaması ile yeterli olduğunu iddia eden her emlak danışmanına güvenmemeli ; memnun müşteri referansı olan , yeterli ofis ve network donanımına sahip , pr-reklam-iletisim teknolojileri gibi çağdaş pazarlama enstrümanlarını kullanan bir emlak firması ile tek yetkili olarak çalışmalı ,
Kesinlikle birden çok emlak firmasının internet , gazete ilanı , vb. mecralarında yerin pazarlaması ile ilgilenmesine izin verilmemeli , sözkonusu durum belli aralıklarla kontrol edilmeli ,
Aktif pazarlama ile ilgilenen firmadan belli aralıkarla rapor istenmeli , raporda ; internetten , gazete ilanlarından veya başka referanslarla yeri kimlerin aradığı , kimlerin ziyaret ettiği , ziyaretçilerin olumlu - olumsuz beyanları ve pazarlama sorumlusunun kendi kanaati mutlaka olmalıdır.
Boğazda Yalı Alırken Hangi Konulara Dikkat Etmeli
Boğaziçi yalı piyasası ile ilgili deneyim sahibi bir emlak danışmanı araştırılmalı ; bu emlak danışmanına sahip olunması düşünülen bir yalıda olması gereken ve olmaması gereken özellikler belirtilmeli,
Kararlaştırılan ve süresi belli bir zaman dilimi içinde (6 ay - 9 ay , vb.) tek yetkili olduğu belirtilmeli , başka bir emlak firmasından veya sahibinden gelen tüm bilgiler bu danışmana aktarılmalı , gereksiz zaman kaybı ve bilgi kirliliğine izin verilmemeli ,
Çok acele edilmemeli ,
Bulunan bir yalı ilgili kesinlikle boğazda iş yapan bir mimarın görüşü almadan karar verilmemeli ,
Birbirinden haberi olmayan ve boğazda deneyim sahibi SPK lisanslı iki emlak değerleme firmasından gerekçeli ve emsallerin belirtildiği değerleme raporu alınmalı,
Pazarlık sürecinde iyi bir emlak danışmanı mutlaka `müzakereci` olarak kullanılmalıdır.